YO`LLARDAGI YANGILIKLAR

Tez yordam haydovchilarining 87 tasi ham jarimalar haqida bildirishnomalar oldilar

Poytaxt yo‘llaridagi kameralar bir oydan ko‘proq (15 martdan boshlab) vaqt davomida ishlab kelmoqda. Bu vaqt davomida qoida buzishlar 62 777 holatni tashkil etdi. “Qoida buzuvchilar statistikasiga” 190 avtobus, 87 ta Tez yordam mashinalari va 2 ta yong‘in mashinalari haydovchilari ham tushgan. 


YHQdalirininn 25 bandiga binoan, maxsus xizmat transport vositalarini boshqaruvchi haydovchilar xizmat vazifalarini bajarayotgan vaqtda qoidalardan chetlanishi mumkin va kerak. Biroq, buning uchun ular sirenani va miltallovchi mayoqchani yoqishlari va boshqa harakat ishtirokchlari xavfsizligini buzmasliklari kerak. Bu talablarga rioya qilinganda, kameralar maxsus transport qoida buzarligini qayd qilmaydilar. Ammo, bu yerda, barcha 89 ta holatda mayoqcha va sirena o‘chirilgan. Haqiqatki, tez yordam va yong‘in xavfsizligi rahbariyati ekipajlarni tezkor chaqiruv bo‘yicha ketayotganligini isbotlab berishdi. Va shu bilan o‘zlarini jarima to‘lashdan ozod etdilar.

Hozircha hech kim aybsizlik prezumpsiyasini tugatmagan va har bir fuqaro aybi isbotlanib berilmaguncha aybdor bo‘la olmaydi. Albatta haydovchi o‘z aybsizligini tasdiqlovchi har qnday isbotlarni keltirishi mumkin. Ammo foto va vedeouskunalarning imkoniyatlari ma’lumdir va ular oldida o‘z aybsizligini isbotlash ancha murakkab. 

Shahar avtobuslarining 190 ta haydovchilari “qizilga” o‘tganligi yoki to‘xtash chizig‘ini bosib o‘tganligini aybsizligini isbotlab bera olmadilar.




Toshkent shahridagi avariyalar soni o‘tgan yildagi avariyalar soni bilan taqqoslanganda ancha kamayganligi ko‘rinib turibdi. YTHlarida jarohatlangan kichkina yo‘lovchilar soni 50%ga, o‘lim bilan kechuvchi YTHlari esa 38,9%ga kamaygan.

Eslatib o‘tamiz, hozircha kameralar faqat ikkita qoida buzarlik– svetoforning taqiqlovchi chirog‘iga o‘tib ketish va tezlikni oshirish holatlari bo‘yicha qayd qiladilar. Jarimani qo‘shib hisoblanganda qoida buzarlikning qayta sodir etilishi hisobga olinmaydi.

Unchalik uzoq davrda qoida buzarliklar bunday holatlar – ko‘rmabman, bilmabman, hisobga olmabman, bo‘yicha javobgarlikdan ozod etmagan, ammo jazoni yumshatishga ta’sir etishi mumkin edi. Javobgarlikka tortish esa qoida buzarlikni aniqlagan va shu zahotiyoq jazoni tayinlagan inspektordan boshlangan. Hozir esa barchasi teskari. Jarimalar ham kuchsiz “tishlamayapti” ( Va to‘lash kerak bo‘lgan qoida buzarliklarning umumiy ro‘yhati shunchalik kattaki ushbu maqola formatiga sig‘maydi. Shuning uchun, u bilan YHXB jarimalari jadvalida tanishishni tavsiya etamiz.

Hozirgi kunda javobgarlikka nafaqat haydovchilarni, balki yo‘lovchilarni ham jalb etishlari mumkin. Bu yo‘l harakati xavfsizligini buzganlarning barchasiga taaluqli. Shuning uchun, ruldamisiz yoki yayov ketmoqdamisiz sizga katta javobgarlik yuklanadi. Sizning hayotingiz, yaqinlaringiz yoki sizga begona bo‘lgan insonlar hayoti sizning to‘g‘ri harakat qilishingizga bog‘liqdir.