AVTO TA`MIRLASH

Qanday va qachon yozgi rezinani qishkisiga almashtirgan yaxshiroq?

Bilasizmi, birinchi sovuq tushishi bilan avtomobil egalarida eng dolzarb qaysi masala bo‘lib qoladi? Albatta – “Qachon rezinani almashtirish yaxshiroq?”.
Bu oddiy injiqlik emas, haqiqatda dolzarb masala, chunki shinalar holatidan qishki davrda avtomobil boshqaruvining qulayligiga bog‘liqdir. Agar aniqroq bo‘lsak, to‘g‘ri tanlov, zaruriy ishlatish va tajribali o‘rnatish keyinchalik “suyukli qaldirg‘ochni” o‘zarotushunishga bog‘liqdir.

Qachon rezinani almashtirish kerak…

Bizning mamlakatimizning iqlimi o‘zgaruvchan va oldindan aytib bo‘lmaydigan. Qish iliq bo‘lishi mumkin, aksincha, -20 S ko‘rinishida sovg‘a keltirishi mumkin. Mashinani ideal tayyorgarligini + 7 S va pastroq turg‘un haroratda amalga oshirish kerak.
Ko‘pincha yozgi rezina yo‘llardagi katta noxuo‘liklarga sababchi bo‘lishi mumkin. Va barchasi shuning uchunki, harorat pasayishi bilan yozgi g‘ildiraklarning tishlashish xususiyati pasayadi, va bu o‘z navbatida avtomobilning tormozlanishi va boshqaruviga ta’sir etadi. Shuning uchun mutaxassislar termometr hafta davomida havo haroratini +5 + 7 S ko‘rsatayotgan bo‘lsa rezinani almashtirishni tavsiya etadilar.

Qishqi rezinani montajlashni nozikligi…


Birinchidan, yangi g‘ildiraklarni muvozalantirish kerak. Buni shaxsan g‘ildirak almashtirilganda ham, shinomontaj bo‘yicha mutaxassis ishlagan vaqtda ham bajarish kerak.


Ikkinchidan, razval-sxojdeniya holatini sinchkovlik bilan tekshirish zarur. G‘ildiraklar o‘rnatilayotganda ularning yo‘nalish harakati hisobga olinadi.


Uchinchidan, g‘ildiraklarni ishirayotganda bosim mosligini kuzatish va ekspluatatsiya bo‘yicha yo‘riqnomaga rioya etish kerak. Mos bo‘lmagan bosim salbiy tarzda avtomobilniboshqarish va harakatlanishga ta’sir etadi, ushbu holatda xavfsiz bo‘lmaydi.


Bundan tashqari, mutaxassislar yilning sovuq vaqtida quyma disklardan foydalanishni tavsiya etadilar. Buni ular shunday tushuntiradilar, ularsiz avtomobil unchalik ko‘rimli bo‘lmasin, ammo bunday shaklda disk ichiga loy kamroq tushadi va harakatlanish bilan muammolar hosil bo‘lmaydi.


Foydalanish bo‘yicha tavsiyalar…


Avtohavaskorlar va avtomobillarni ta’mirlash bo‘yicha tajribali ustalar orasida qishqi rezinadan foydalanish bo‘yicha bir nechta qoidalar tarqalgan.


- ignali rezinani chap g‘ildirakdan o‘ngisiga va teskari “kiydirish” mumkin emas.


- almashtirgandan so‘ng, qishqi rezina yaxshi o‘tirishi kerak. Shuning uchun birinchi 1000 km. ni almashtirgandan keyin tezlikni 70 km/soat dan yuqoriga ko‘tarmaslikni tavsiya etadilar.


- qishki harorat o‘zgarishlarida shinalardagi bosim ham o‘zgarishi mumkin. ShU munosabat bilan, uni nazorat qilib turish kerak. Boshlang‘ich havo bilan to‘ldirilganda bosimni o‘zgarishiga yo‘l qo‘ymaslik uchun uni 0,2 atm gacha, ammo ko‘p emas, oshirish ruxsat etiladi.


- qishki rezinani ikkita o‘qqa o‘rnatish kerak. Bitta o‘qqa o‘rnatilgan rezina qishki vaqtda xavfsizlik kafili bo‘ladi deganlar chuqur anglashilmovchilikda bo‘lishadi. Tishlashish koeffitsiyenti farqi katta va qishki shinaga “kiydirilgan” o‘q chetga ketishga mahkum.


- chuqurligi 4,7 mm dan kam bo‘lgan ko‘p qavatli protektorga tikanli rezina qo‘llanilishi kerak emas. Chunki bu chuqurlikda pastki flanets joylashgan, uning hisobiga pokrishka bilan ulanish amalga oshiriladi. Shu tariqa, tikanli rezina uzib tashlangan bo‘lishiga barcha imkoniyatlar mavjud.


- g‘ildiraklarni bitta va o‘sha ishlab chiqaruvchi va modelli rezina bilan “kiyintirish” yaxshiroqdir, chunki ulardan har biri farqlanuvchi harakatlanish xususiyatlariga egadir.