IIBB xodimlari YXQ buzilishlarini fotofideo qayd etish avtomatlashtirilgan tizimi to‘g‘risida eng dolzarb savollarga javob beradilar.
Bizning sahifamizda Toshkent yo‘llarida kameralar o‘rnatish bilan bog‘liq jiddiy tortishuvlar qizishib ketdi. Kiritilgan yangilikka kimlaradir xursand, kimlardir esa yo‘q. Noroziliklar juda ko‘p. Ulardan ko‘pchiligi asoslangan. Ba’zi avtoegalari bir qator savollar berishdi, ularga javoblarni IIBB vakillaridan olish zarur deb hisobladik.
Savol: Agar harakatni yo‘naltiruvchi boshqarayotgan bo‘lsa va haydovchilar harakatni qizilga davom ettirishga majbur bo‘lsa bunday holatda jarima yozib beriladimi?
Javob: Bunday holatda yo‘naltiruvchi markaziy navbatchilik qismiga signal beradi, svetofor esa ogohlantiruvchi signal (sariqqa) holatiga o‘tkaziladi. Bundan tashqari, mehmonlarni kuzatib borish tadbiri bilan bog‘liq chorrahada yo‘naltiruvchining xizmat vaqtida svetofor miltillovchi sariq signal holatiga o‘tkaziladi.
Savol: Haydovchi chorrahani kesib o‘tishga ulgurmadi, chunki boshqa tomondan harakat boshlanib qoldi, ammo bunda haydovchi svetoforning ruxsat signalida stop-chiziqni kesib o‘tishga ulgurdi. Bu qoidabuzarlik etib hisoblanadimi?
Javob: Agar avtomobil yoki uning qismi svetofor signali yashildan qizilga o‘zgarayotganda stop-chiziq ortida bo‘lsa – bu qoidabuzarlik emas. Taqiqlovchi signalda chiziqni bosib o‘tishda qoidabuzarlik qayd etiladi. Shu bilan birga ushbu holatda manevrni tamomlash zarur – YXQ ning 102 bandi. Bundan tashqari, IIBB vakillari ta’kidlashmoqdaki, haydovchilar yo‘lni kesib o‘tuvchi odamlarga qulaylik uchun yo‘lovchilar o‘tish joyini bo‘sh qoldirishlari kerak.
Savol: Chorrahada gorizontal belgilanish yo‘q bo‘lsa nima qilish kerak? Qoidabuzilishlar qanday qayd etiladi?
Javob: Belgilanish yomon chizilgan yo‘l qismlarida stop-chiziqni bosib o‘tish qoidabuzarligi hozircha qayd etilmayapti. Shu bilan birga IIBB xodimlari videokuzatuv tizimi bilan jihozlangan barcha chorrahalarida yo‘l belgilari yangilanganligini belgilab berdilar. Yaqin kunlarda yo‘llardagi barcha ishlar yakunlanadi. Hozirgi kunda, yo‘llarda sovuq plastikdan yangi belgilanish sinovdan o‘tkazilmoqda. Agar oldin bo‘yoqni vaqti-vaqti bilan yangilab turish kerak bo‘lgan bo‘lsa, yangi belgilanishning xizmat muddati bir yildan ikki yilni tashkil etadi.
Savol: Tortishuv vaziyatlarida nima qilish kerak?
Javob: Har bir haydovchilar Toshkent IIBB YHXB ga murojaat etish imkoniyatiga egadirlar. Bu yerda tortishuvlarni hal etishda qo‘llaniluvchi foto va video yozuvlar saqlanadi.
Savol: Raqam tabloli svetoforlar o‘rnatish imkoniyati bormi?
Javob: Kameralar bilan jihozlangan chorrahalarda raqam tabloli svetoforlar o‘rnatish mumkin emas. Gap shundaki, svetofor fazalari avtomatik tarzda moslashtiriladi va bu haraktni yuklanganlik darajasi bilan bog‘liqdir. Sekundomerlarni sinovi shuni ko‘rsatdiki, ba’zi haydovchilar o‘tib ketish ilinjida avariya holatlarining aybdori bo‘lib qolganlar. Sekundomerlarni sinovdan o‘tkazilganlik natijalari bo‘yicha ulardan voz kechish qarori qabul qilingan.
Xatlar bunday ko‘rinishga ega
Jarimalar:
Kameralar ikki turdagi qoidabuzarlikni qayd etadi – svetoforning taqiqlovchi chirog‘iga o‘tib ketish va tezlik darajasini oshirish.
“Svetofor” uchun jarima o‘lchami 299 550 so‘mni tashkil etadi.
Tezlik uchun:
• 90 km/soat gacha oshirish – 1 min. ish haqi,
• 110 km/soat gacha – 5 min.ish haqi,
• 110 km/soat ga tezlikni oshirish – 7 minimal maosh.
Jarima qo‘shib hisoblanganda qayta amalga oshirilgan qoidabuzarlik hisobga olinmaydi. Masalan, agar bir kunda 3 ta qoidabuzarlik amalga oshirilgan bo‘lsa, u holda jarima qiymatiga keyingi ikkita qoidabuzarlikning summalari birinchisiga qo‘shiladi.
Tizimda hatoliklar:
Hozicha yo‘l qoidabuzarliklarini video qayd etish tizimida hatoliklar mavjud. Ko‘pchilik haydovchiliklar olgan “baxt xatlari”dan norozidirlar, chunki ularda mos kelmasliklar mavjud.
Ba’zilar raqamlari o‘xshash umuman begona avto rasmi tushirilgan fotosuratli xatlar olmoqdalar. Shu bilan birga avtoegalari avval sotib yuborilgan avtomashinasi yoki boshqa fuqaroga rasmiylashtirilgan avto uchun jarimalar olmoqdalar. Uncha uzoq bo‘lmagan davrda, IIBB vakillari avto qoidabuzarliklarni video qayd etish tizimi sinov holatida ishlamoqda degan bayonot bergan edilar. Sinov ekspluatatsiyasi davri bir necha oyni tashkil etishi mumkin. Shu bilan birga, boshqarma xodimlari ta’kidlab o‘tdilarki, har bir yangi kiritilgan tizim hatoliklarni hosil qilishi mumkin. Shuning uchun, u hozircha sinov holatida ishlamoqda.
O‘zlarining rostgo‘yligiga ishongan avtoegalar tortishuvlarni hal etish uchun Markaziy dispetcherlik xizmatiga murojaat etishlari kerak. Asosiysi, o‘z haqligini isbotlash imkoniyati mavjud. Shuning uchun yaqqol misollar mavjud. Mana masalan, bir qiz qizilgan o‘tib ketganligi haqida xat oldi. Shu xatga uning yashil chiroqqa o‘tib borayotganligi tasvirlangan fotosuratlar ham ilova qilingan. Dispetcherga qo‘ng‘iroq qilingandan so‘ng muammo hal etildi. Jarima bekor qilindi. Shuning uchun, hushyor bo‘ling, agar siz qoidabuzarlikka yo‘l qo‘ymaganligingizga ishonchingiz komil bo‘lsa qo‘ng‘iroq qiling va aniqlashtiring.
Telegram dagi kanalimizga va Facebook dagi sahifamizga yoziling va poytaxt yo‘llaridagi so‘ngi yangiliklardan boxabar bo‘ling. O‘z avtoingizni o‘z vaqtida tekshiruvdan o‘tkazing va har xil toifadagi avto ustalarni aloqalarini bizning Katalogdan oling.
Ravon va toza yo‘lingizni bersin!