Shu tarzda ko‘chadan sovutilgan va salondan isitilgan avto oynalar terlashni boshlaydilar.
Kondensat hosil bo‘lishi bilan kurashishning ko‘pgina usullari mavjud va har bir avtohavaskor uni tanlash imkoni mavjuddir. Avto salonida yuqori namlik bilan kurashishning eng ommaviy va tekshirilgan usullarini ko‘rib chiqishni taklif etamiz. Ammo, taklif etilgan usullardan foydalanishdan oldin salonni namlik manbaini tekshirish zarur. Bu nam latta, quritilmagan sholcha va hattoki issiq va xushbo‘y kofeli qog‘oz stakancha ham bo‘lishi mumkin.
Birinchi usul. Agar avtomobil saloniga oynalar haroratidan harorati past buyumni joylashtirsak, aynan shu buyum kondensat hosil bo‘lishiga yaxshi muhit bo‘lib qoladi. Ba’zi juda ixtirochi avtohavaskorlar o‘zining avtosalonida quruq muz konteynerini olib yurishadi. Shunday ixtirochilar borki, ular alyumin trubadan foydalanishadi. Alyumin trubaning bir uchi avtomobil ichida, ikkinchi uchi esa radiatornig tashqi panjarasiga mahkamlanadi. Shunday qilib namlik va kondensat avtomobil oynalaridan o‘tib ketib sovutilgan alyuminda yig‘iladi. Oynalarning ortiqcha terlashi bilan bunday noodatiy kurashish usuliga hamma ham tayyor emasligi haqiqatdir.
Ikkinchi usul. Oynalarning intensiv terlashi bilan kurashishning eng oddiy usuli – avtomobilning tashqi va ichki haroratini muvozanatlash. Dinamik muvozanatga erishishi uchun, buning natijasida namlik qiymati ko‘tarilmaydi ham pasaymaydi ham, oynalarni tez-tez qadar ochish zarurdir, shu bilan salonga toza havoni kirishini ta’minlanadi. Agarda oyna orqasida qirsillab turuvchi sovuq va avtomobil ultra zamonaviy ventilyatsion tizim bilan jihozlangan bo‘lsa ham salonni shamollatib turish ortiqcha bo‘lmaydi. Bundan tashqari, mutaxassislar ventilyatsion filtrlar har 400 000 km yurilgandan so‘ng almashtirishni talab qilmoqdalar.
Uchinchi usul. Konditsionerni unchalik baland bo‘lmagan rejimga yoqib qo‘ysa bo‘ladi. Ko‘chadagi juda past haroratda juda issiq havo bilan shamollatilgan oyna darz ketishi mumkin. Konditsioner a’lo darajada havoni quritadi. Ammo kondensat bilan kurashishning bunday usulining katta minusi mavjudligi haqiqatdir – “bort” ortidagi past haroratda konditsioner ishlashdan to‘xtaydi. Ko‘pchilik avtolarda konditsioner bloklanishi yuzaga keladi. Agar avtomobil bu ko‘pchilik qatoriga kirmasa va uning uchun kritik past haroratda ishlashni davom ettirsa, u holda tashqi panel muzlab qolishga moyildir, konditsioner esa buzilgan.
To‘rtinchi usul. Zamonaviy avtomobillarning orqa oynasi elektrik isitish tizimi bo‘lganligi uchun terlamaydi. Bu haqiqatda oynada namlikni paydo bo‘lishidan qutqaradi, ammo, afsuski, tizim oldingi oyna uchun mos kelmaydi, chunki u bilan ko‘rish sezilarli yomonlashadi.
Beshinchi usul. Kondensatdan qutilishning ayyorona usuli – salonni maxsus aralashmada namlantirilgan latta bilan o‘tib chiqish. Samarali usul, ammo 1-3 kun o‘tgandan keyin, oynalar yana shaffof bo‘lmaydilar va namlik bilan qoplanadi. Har qanday kimyoviy vositadan foydalanishdan avval qo‘llanish bo‘yicha yo‘riqnoma bilan tanishib chiqish zarur, avtomobil oynalari uchun vositalar bundan mustasno emas.
Bularning hammasi shu. Yuqorida oynalarning haddan ziyod terlashi bilan kurashishining eng ommaviy va vaqt bilan tekshirilgan usullari sanab o‘tilgan. Barcha avtoegalariga toza va ravon yo‘llar tilaymiz va albatta, shaffof oynalarni ham. Agar sizning avtomobilingizdagi Climat Control tizimi hatolikka yo‘l qo‘ygan bo‘lsa, Ustabor.uz ustalar katalogida ro‘yhatdan o‘tgan tajribali mutaxassislardan maslahatlar oling.